


BLENDÍCETE. UNA INTRODUCCIÓ A L’ANIMACIÓ 3D I L’EDICIÓ DE VÍDEO EN BLENDER (PART 2)
12 de novembre 18h Online
Després d’una primera sessió centrada en el Video Sequence Editor i en les bases de l’animació en Blender, aquesta segona part del taller combina repàs i aprofundiment. Revisarem alguns conceptes fonamentals per consolidar una base sòlida de treball i, a partir d’aquí, desenvoluparem una animació utilitzant presets i funcionalitats més avançades del programari. A més, tornarem al Video Sequence Editor, aquest cop per explorar noves opcions que amplien les possibilitats creatives: aplicació d’efectes addicionals, més varietat de transicions i un flux de treball més integrat entre l’animació 3D i el muntatge audiovisual. Aquesta sessió està pensada per a persones que ja van participar en la primera edició, però també està oberta a nous participants que vulguin introduir-se en Blender i descobrir tant els fonaments com tècniques més avançades relacionades amb l’animació i l’edició de vídeo.
Per assistir a aquesta formació es recomana revisar la primera sessió.
PARTICIPANTS_
Desirée Quevedo
Desirée Quevedo Nieto (1990, Barcelona) és artista multidisciplinària, docent i investigadora especialitzada en creació digital. La seva pràctica se situa a la intersecció entre art, tecnologia i ecologies especulatives, explorant formats audiovisuals, virtuals i escultòrics.El seu univers creatiu s’inspira en paisatges postnaturals i narratives interespècie, des d’on analitza les relacions i interferències que emergeixen amb els esteticismes tecnològics. Un eix fonamental del seu treball és l’ús d’eines lliures i la filosofia open source, a través de les quals impulsa xarxes col·laboratives i espais d’intercanvi de coneixement. Ha combinat projectes propis i col·lectius, presentant la seva obra en diversos contextos artístics i culturals, tant a Barcelona com a escala estatal i internacional. Ha participat en residències artístiques com les d'Hangar.org i La Escocesa (Barcelona). L’any 2021 va crear #Blendícete, un programa educatiu que promou la creació 3D amb Blender i facilita l’accés al coneixement digital. Actualment, forma part dels projectes residents 2024–2026 d'Hangar.org.
Quines són per a tu les potencialitats de la cultura digital oberta
¨La concebo com un espai comú i habitable, on l’obertura genera les condicions per a noves connexions, projectes i imaginaris col·lectius. Quan es tanca o es privatitza, el que es perd és precisament aquest terreny comú que possibilita la trobada i la creació conjunta. A #Blendícete treballem amb la idea que el coneixement és més potent quan circula lliurement i es viu com una experiència compartida.¨
Impulsat per:

Amb el suport de:




Finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU

En col·laboració amb:

©2025 EINXS copyleft. created by BITLAB info@bitlab.cat